بازار

شرایط و نحوه اخذ ویزای عمان ۲۰۲۴

عمان یا همان یاقوت پنهان خاورمیانه، یکی از بهترین کشورهایی است که امروزه افراد می‌توانند برای سفرهای خود انتخاب کنند. این کشور زیبا با وجود قدمت بلند و بالایی که دارد، مقصدی مناسب برای تمامی کسانی است که به تاریخ باستان و آثار باقیمانده از آن علاقه‌ دارند. البته لازم به ذکر است که جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر عمان نیز می‌تواند دوستداران طبیعت را به وجد آورد.

به احتمال زیاد می‌دانید اولین شرط برای ورود به کشورهای مختلف داشتن ویزای مناسب است. خوشبختانه دریافت ویزای عمان برای ایرانیان، دشواری خاصی ندارد و به راحتی از طریق شرکت‌های معتبری همچون فلای‌تودی قابل دریافت است. جالب است بدانید اتباع ایرانی جز آن دسته از افرادی هستند که برای اقامت به مدت ۱۴ روز در کشور عمان نیاز به اخذ ویزای عمان توریستی ندارند.

چنانچه شما هم دوست دارید به این کشور زیبا سفر کنید و گمان می‌کنید سفرتان بیش از دو هفته طول می‌کشد، حتما اقدام به اخذ ویزای عمان کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره دریافت ویزای عمان مسقط از طریق فلای‌تودی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

برای دریافت ویزای عمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

پیش از آنکه با شرایط دریافت ویزا آشنا شویم، بهتر است در ابتدا مدارک ضروری دریافت ویزا را بشناسیم. وجود تمامی این مدارک به صورت اصل و قانونی ضروریست و در صورت عدم تکمیل ممکن است درخواست شما برای ویزا ریجکت شود.

  1. گذرنامه یا همان پاسپرورت (اسکن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر)
  2. عکس پرسنلی (اسکن عکس پرسنلی جدید و بدون روتوش)
  3. شناسنامه و کارت ملی (اسکن صفحه اول شناسنامه و کارت ملی)
  4. اطلاعات شخصی (آدرس و تلفن پاسخگو در ساعات کاری)
  5. مدارک اضافی (در صورت نیاز از طریق کانتر فلای‌تودی به شما اعلام می‌شود.)

شرایط دریافت ویزای توریستی عمان

خوشبختانه شرایط دریافت ویزای توریستی عمان برای ایرانیان بسیار آسان است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا شرایط دریافت ویزای عمان ۲۰۲۴ را آسان می‌دانیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، عمان جز کشورهایی است که برای دریافت ویزای آن نیازی به تمکن مالی، تعیین وقت سفارت، انگشت نگاری و مصاحبه نیست.

از شروط اصلی دریافت ویزای عمان مسقط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اقدام به درخواست از طریق آژانس مسافرتی
  2. مشخص بودن تاریخ ورود و خروج (در صورت عدم تعیین، افراد مجبور به پرداخت جریمه می‌شوند.)
  3. خروج از مرزهای هوایی ایران

دقت داشته باشید که اگر برای سفر یکی یا دو روزه برای عمان برنامه ریزی کردید باید بگوییم شما اصلا نیازی به دریافت ویزا ندارید، چرا که به صورت کلی اتباع ایرانی برای سفر به این کشور تا دو هفته نیازی به ویزا ندارند اما برای اقامت بیشتر حتما باید ویزای توریستی تهیه کنند. با دریافت ویزای توریستی عمان شما مجاز هستید به مدت ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید و از نقاط مختلف این کشور دیدن کنید.

دریافت ویزای مسقط از فلای‌تودی معمولا بین ۳ الی ۷ روز کاری طول می‌کشد؛ بنابراین اگر در سریع‌ترین زمان ممکن به این ویزا نیاز دارید بهتر است زود دست به کار شوید!

امکان تمدید ویزای عمان وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، ویزای توریستی عمان یک ویزا با اعتبار ۳ ماهه است که افراد به واسطه آن، اجازه اقامت یک ماهه در عمان را دارند؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که این ویزا آیا قابل تمدید است یا خیر؟

خوشبختانه ویزای عمان در دسته ویزاهای قابل تمدید قرار دارد و افراد به راحتی می‌توانند مجدد ویزای خود را از طریق فلای‌تودی تمدید کنند. برای این منظور تنها کافیست درخواست تمدید و هزینه مناسب را پرداخت کنید.

دقت داشته باشید که مسافرانی که برای بار دوم و حتی بیشتر قصد تمدید ویزای عمان را دارند، باید در همان کشور عمان مراحل تمدید را انجام دهند.

عمده‌ترین دلایل ریجکت ویزای عمان

درست است که سفارت عمان در فرایند ویزا چندان سخت‌گیر نیست اما در صورتی که افراد چارچوب‌ها و قوانین تعیین شده را در نظر نگیرند، درخواست ویزای آن‌ها ریجکت خواهد شد.

به منظور دریافت ویزای راحت، حتما درخواست خود را از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبری همچون فلای‌‌تودی انجام دهید تا با مشکل روبه‌رو نشوید. کارشناسان فلای‌تودی با داشتن دانش و تجربه کافی، احتمال ریجکت شدن در خواست شما را به حداقل می‌رسانند.

images 1713606389 66238ef5ce1a0

البته لازم به ذکر است که با وجود آنکه این شرکت تمامی امور لازمه را برای تایید درخواست شما انجام می‌دهد، اما در نهایت باید بدانید که تایید یا رد درخواست توسط سفارت عمان انجام می‌شود. سفارت عمان ممکن است بر اساس دلایل مختلف درخواست شما را ریجکت کند.

در ادامه به برخی از عمده‌ترین دلایل ریجکت ویزای عمان ۲۰۲۴ اشاره خواهیم کرد:

  • عدم ارائه دلایل کافی برای اقامت توریستی
  • داشتن سابقه ریجکتی
  • نقض قوانین این کشور در گذشته
  • عدم ارائه اصل مدارک
  • مشخص نبودن زمان ورود و خروج به کشور

دریافت ویزای عمان از فلای‌تودی

عمان یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه است که با وجود تنوع بالای جاذبه‌های آن، گردشگران با سلیقه‌ها و علائق مختلف جذب آن می‌شوند. از طبیعت بکر و خیره کننده این کشور گرفته تا مکان‌های باستانی آن، همه و همه می‌تواند گردشگران را به وجد آورد و سفری لذت بخش برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

قطعا برای دیدن تمامی جاذبه‌های این کشور نیاز به زمان زیادی پیدا می‌کنید، بنابراین توصیه می‌شود اگر قصد سفر بیش از دو هفته را دارید، حتما ویزای خود را دریافت کنید. فلای‌تودی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتیست که شما را در مراحل دریافت ویزا به بهترین شکل راهنمایی می‌کند و احتمال ریجکتی درخواست شما را به حداقل‌ترین حالت ممکن می‌رساند.

images 1713606389 66238ef5d1b10

کاربران علاوه بر دریافت ویزای توریستی می‌توانند انواع ویزای سفارت و تجاری را نیز از طریق فلای‌تودی دریافت کنند. شما می‌توانید خدمات و امکاناتی مانند خرید ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، رزرو بهترین تورهای مسافرتی، خرید ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، رزرو بهترین هتل‌های خارجی را از این مجموعه دریافت کنید.

خرید و رزرو تمامی خدمات این مجموعه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی امکان‌پذیر است. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، کارشناسان تیم پشتیبانی این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند. به یاد داشته باشید که کارشناسان شما را برای داشتن سفری امن و فراموش نشدنی، به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه