بازار

چگونه بفهمیم کدام اپلیکیشن ها باتری گوشی را خالی می کنند؟

هنگام مقایسه عمر باتری، بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ نمی توانند مانند جدیدترین گوشی های موجود در بازار شارژ نگه دارند. با توجه به اینکه برنامه های شخص ثالث عمر باتری سامسونگ را کاهش می دهند، به راهی برای کاهش سرعت و نظارت بر مصرف باتری نیاز دارید. برای مبارزه با این تخلیه باتری، ما در مرکز باتری این راهنما را گردآوری کرده‌ایم که به شما نشان می‌دهد چگونه برنامه‌های موبایلی را که باتری شما را خالی می‌کنند پیدا کنید.

نحوه بررسی برنامه های شارژ باتری در اندروید

اکثر تلفن‌ها دارای داده‌های گرافیکی یا فهرست‌هایی هستند که هر برنامه‌ای را که از باتری شما در یک بازه زمانی خاص استفاده کرده است را نشان می‌دهد. در زیر، چند نمونه از نحوه یافتن این نمودارها و داده ها را نشان می دهیم. این داده ها به شمتا کمک می کنند برنامه هایی که شارژ زیادی مصرف می کنند را شناسایی کنید.

چگونه میزان مصرف باتری خود را در سامسونگ پیدا کنیم

قسمت Battery and Device Care (مراقبت از باتری و دستگاه) در تنظیمات گوشی فهرستی از برنامه‌های Android و درصد مصرف باتری مرتبط با آن‌ها (از زمان آخرین شارژ کامل) را در مدت زمانی نشان می‌دهد. در این مثال، ما از Samsung Galaxy S23 با اندروید ۱۳ استفاده می کنیم. می توانید از این مراحل با هر دستگاه سامسونگ چک کنید.

۱٫ Setting (تنظیمات) را باز کنید .
۲٫ روی Battery and Device Care (مراقبت از باتری و دستگاه) ضربه بزنید.
۳٫ روی باتری ضربه بزنید
۴٫ دکمه View details را انتخاب کنید.
در این حالت می توانید نموداری را مشاهده کنید که برنامه های استفاده شده از آخرین شارژ کامل یا هفت روز را نشان می دهد. ضربه زدن به هفت روز گذشته داده های مصرف باتری را از ساعت ۱۲ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر برای هر روز در دوره هفت روزه نمایش می دهد. صورتی پررنگ در نمودار زمان شارژ شدن دستگاه را نشان می‌دهد و صورتی کم رنگ زمانی را نشان می‌دهد که برنامه‌ها از باتری استفاده می‌کنند.

شیب در نمودار مصرف ثابت باتری را نشان می دهد. اگر افت غیرمعمولی مشاهده کردید، ممکن است نشان دهنده این باشد که به‌روزرسانی یا نصب برنامه اخیر ممکن است در تلفن شما غیرعادی عمل کند، اما در بیشتر موارد، به فعالیت مرتبط است.

چگونه میزان مصرف باتری خود را در Google Pixel پیدا کنید

با هر برنامه‌ای که در Google Pixel شما نصب شده است، می‌توانید سه گزینه استفاده از باتری (نامحدود، بهینه‌سازی و محدود) تنظیم کنید. در زیر، نحوه یافتن این تنظیمات باتری قابل تنظیم را به شما نشان می دهیم. در این مثال، ما مراحل را با استفاده از گوگل پیکسل ۷ در اندروید ۱۳ انجام دادیم.

۱٫ در تنظیمات گوشی گزینه Battery (باتری) را باز کنید.
۲٫ روی Battery Usage (مصرف باتری) ضربه بزنید.
۳٫ روی هر برنامه زیر استفاده از برنامه از آخرین شارژ کامل ضربه بزنید.
۴٫ گزینه استفاده از باتری انتخاب شده را برای برنامه فهرست شده علامت بزنید. با این کار متوجه می شوید چقدر از این برنامه استفاده کرده اید.

چگونه اپلیکیشن های شارژ باتری آیفون را بررسی کنیم؟

اپل همچنین دارای یک عملکرد داخلی برای مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه است. ما مراحل چگونگی رسیدن به آنجا را بیان می کنیم. ما از آیفون ۱۱ (در iOS 16) استفاده کردیم، اما آیفون ۸ به بعد نیز این ویژگی را دارند.

۱٫ روی تنظیمات و سپس باتری بزنید.
۲٫ روی مصرف باتری توسط برنامه ضربه بزنید.
۳٫ روی نمایش فعالیت ضربه بزنید.

images_1710693585_65f71cd1472c9.jpg

این یک افسانه رایج است که برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند دلیل خالی شدن باتری شما هستند. این درست نیست. اکثر برنامه‌ها در پس‌زمینه «در حال اجرا» نیستند. آنها پس از بسته شدن (دور شدن از برنامه) یا پس از تکمیل وظایف (مانند همگام سازی) به حالت تعلیق در می آیند.پس نگران آنها نباشید.

چگونه شارژ باتری خود را بیشتر نگه دارم؟

کاهش مصرف باتری ممکن است کلید گذراندن روز شما باشد. بنابراین وقت آن رسیده است که با فعال کردن حالت کم مصرف و متوقف کردن اجباری برخی از برنامه‌ها در تلفن Android خود، امور را در دست بگیرید. برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید.

ریست باتری را انجام دهید

اگر مدتی است از گوشی خود استفاده می کنید و حس میکنید درصد شارژ را به درستی نشان نمی دهد ریست باتری را انجام دهید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد مثل روش عمومی و کد ریست باتری سامسونگ که در هر گوشی متفاوت است. برای ریست باتری به روش معمولی و عمومی باید گوشی خود را تا ۱۰۰% شارژ کنید، سپس از گوشی خود استفاده کنید تا شارژ آن به صفر برسد و خاموش شود سپس مجددا تا ۱۰۰% شارژ کنید. با این کار شارژ گوشی به درستی نشان داده خواهد شد.

نحوه توقف اجباری یک برنامه

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند (به طور مداوم) از شارژ باتری شما کم می‌کنند. گاهی اوقات، این برنامه ها برای گوشی ها به خوبی بهینه نشده اند. اگر به طور مداوم یک برنامه را به اجبار می بندید تا از تخلیه باتری جلوگیری کنید، آن برنامه ها را حذف نصب کنید. در زیر، به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک برنامه را به‌عنوان یک اقدام موقت برای اطمینان از سالم ماندن دستگاهتان به اجبار متوقف کنید.

۱٫ تنظیمات را باز کنید و به پایین به Apps بروید.
۲٫ یک برنامه را انتخاب کنید.
۳٫ روی توقف اجباری ضربه بزنید.
۴٫ روی OK ضربه بزنید.

images_1710693676_65f71d2c33eb4.jpg

اگر برنامه ای را لازم ندارید یا کارایی زیادی برای شما ندارد به این ترتیب می توانید آن را متوقف کنید.

فعال کردن حالت کم مصرف یا حالت صرفه جویی در مصرف انرژی

هنگام تلاش برای صرفه جویی در باتری، راه اندازی دستگاه خود در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی باید آخرین راه حل باشد. روشن کردن این حالت انرژی مورد نیاز دستگاه شما را برای اجرا کاهش می دهد. این شامل بستن برنامه‌ها، خاموش کردن عملکردهای خاص (مانند GPS و همگام‌سازی پس‌زمینه)، و کاهش روشنایی تلفن شما می‌شود. درست است عملکرد حداکثری و برخی از فعالیت ها را از دست خواهید داد، اما در عوض، می توانید عمر باتری خود را تا زمانی که بتوانید آن را شارژ کنید، افزایش دهید.

برای روشن کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری را باز کنید، سپس ذخیره انرژی را روشن کنید.

کلام آخر

بهترین کار این است که برنامه هایی که باتری گوشی شما را خالی می کند را پیدا کنید و آنها را حذف و یا محدود کنید. اما ممکن است بعد از انجام این کار هنوز هم با خالی شدن باتری مواجه شوید. اگر از شارژر سامسونگ اصلی استفاده می کنید و باز هم این مشکل وجود دارد، مجبور به تعویض باتری سامسونگ خواهید بود. با توجه به اینکه لوازم جانبی را از فروشگاه های معتبر با جنس اصلی باید تهیه کنید. به شما پیشنهاد می کنم خرید شارژر و باتری را از مرکز باتری که معتبرترین فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی است انجام دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه